Hotel Helia, Budapest


2023. május 31.

A termék neve: podcast! Hajrá! Tiéd lehet általa a világ! Összefoglaló gondolatok a Podcastfestival programja kapcsán.

2023. május 31.
Wednesday
08:40–08:55
Plenáris
Megnézem a programban

Készüljön egy podcast hobbiból, társadalmi vagy üzleti/kereskedelmi érdekből, a végcél mindig a médiafogyasztó, őt kell elérnünk, őket kell szolgálnunk, rájuk kell hatnunk.
A podcast egy igazán emberközeli médium, így is, úgy is. Hívhatom akár „fülbesúgó médiá”-nak. Min- den podcastkészítő azonos érdeke, hogy tartalmait minél többen fogyasszák, és ezzel kapásból be is lép a figyelemgazdaság versenypiacára. Tévék, rádiók, újságok és még megannyi tartalomgyár ver- seng a médiafogyasztó figyelméért! A média természetének törvényeit viszont NEM lehet figyelmen kívül hagyni. A podcast nemcsak tartalomkészítésből áll, elkészítésén kívül van előélete és utóélete is. Egyúttal azt sem szabad elfelejtenünk: a tartalomgyártás pénzbe kerül, költségekkel jár. Nemcsak a felvétel. A szerkesztés, a szakértő, esetleg a szereplő, a kommunikáció, a terjesztés. Tudnunk kell, mit tudunk mi magunk megcsinálni, mikor kérünk segítséget szakértőktől, beszállítóktól, ügynökségek- től, mire és milyen mértékben támaszkodunk rájuk (lásd még ár/érték hatékonyság). Ezen a napon sze- retném a podcastkészítés értékláncának lehető legtöbb pontját, egységét megmutatni, megvilágítani. Vajon miért pont mostanra érett meg a világ a podcastek fogadására? Mit üzenhet ez a jelenség a figyelemgazdaság többi szereplőjének?
A PodcastFestival 60 programpontja alapján szeretnénk megvizsgálni miért is lehet oly cso- dás média-, kommunikációs és/vagy üzleti eszköz a podcast? Mit várhatunk tőle – és mit nem? Nagy tudású, nagy tapasztalatokkal rendelkező podcasterek, média-, kommunikációs, gazdasági és kereskedelmi szakemberek, pszichológusok segítségével vizsgáljuk meg a podcastek szép új világát. Tényekkel, friss kutatások eredményeinek bemutatásával és gyakorlatias előadásokkal, beszélgeté- sekkel igyekszünk a lehető legnagyobb képet mutatni a podcastek világáról. Az előadásoknak és be- szélgetéseknek három fókusza mindig lesz: a fogyasztó, a piaci verseny és az üzlet.
Tehát: 60 programpont 3 teremben, 5 tematikára bontva:
I. Mitől robbanhatott be a podcastpiac? (Mire föl ez a nagy siker?)
II. A hallgató és a podcast. Tedd könnyen fogyaszthatóvá, tedd szerethetővé!
III. Így használd üzleti (B2B) és reklámcéljaidhoz a podcastet.
IV. Legyél Te a podcasted márkája! (Az (ÉN)márkaépítés podcasttel!)
V. Láss rendszerben! Hozz létre saját márkás médiát, és fejleszd médiatermékké!
A podcast az alkotás, az önkifejezés eszköze is, és éppúgy használható társadalmi célú kommuniká- cióra, mint üzleti céljainkra.
Az aranymikrofon díjának kiírásakor igyekeztem a zsűrizés szempontjait a fentiekben leírtak sze- rint, a mai kor média kihívásainak megfelelően összeállítani. Legyen ez a nap a podcastek ünnepe! A podcastpiac minden egyes résztvevőjének, alkotójának és üzletemberének közös érdeke, hogy ez a piac kifejlődjön, és elfoglalja méltó helyét a figyelemgazdaságban – vagyis az emberek szívében, a médiában és az üzleti életben. Most vigyázzunk, most ne baltázzuk el! Kívánok Önöknek ehhez a naphoz sok új barátot, a friss tudnivalók felszívását.
Legyenek mindig boldogok amikor podcastet csinálnak!

Előadó